Päätimmepä kuitenkin Leenan kanssa lähteä Vilnaan kun Viggo pääsikin kummitätinsä Eijan luo hoitoon reissun ajaksi. Leena otti Puffiksen mukaan turistikoiraksi ettei kotiin koirahoitajaksi jäävän nuoren miehen homma liikaa vaikeutunut.

Perjantaina lähdettiin 03.30 liikenteeseen, laiva lähti klo 07.30. Laivasta päästiin sujuvasti matkaan ja kahden pysähdyksen taktiikalla selvittiin lähelle Vilnaa mutta sitten olikin jo etsittävä paniikissa holtoasemaa. Ei ihan loppunut muttei tankissa paljon enää ollut...

Liettuassa oli jo ihan kevät. Allaoleva kuva on varastettu Leenan blogista

1331624634_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Yövyimme Green Vilnius-hotellissa, jossa olikin monta tuttua Hymy Mie pääsin ylimpään kerrokseen, huoneen numero oli 911 hauskasti. Huipulla tuulee...

1331623958_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lauantaina oli Liettuan voittaja-näyttely. Nemi voitti valioluokan ja sai luokkasertin mutta cacibin vei odotetusti paikallinen tietyn kasvattajan koira. Turbo sai LtW'12-tittelin ja cacibin sekä sertin. Nyt on Turbolla kolme maata kasassa ja odotellaan kesää ja ajan täyttymistä että päästään jahtaamaan aikacacibia!

Näyttelyn jälkeen etsittiin ostoskeskus, käytiin pikaisesti shoppailemassa ja Cili Picassa syömässä.

Sunnuntaina oli Liettuan cup-näyttely. Puolalainen tuomarisetä laittoi tietyn kasvattajan koirat voittamaan joka luokan mihin niitä vaan osallistui... Mutta eilinen avoimesta tullut cacibin vienyt narttu ei tullut kehään ollenkaan! Nemi voitti valiot ja oli paras narttu, sai ekan cacibinsa ja ns. ison sertin. Vihdoinkin cacib!!!!! Molemmista tuli Liettuan valioita tällä reissulla Pusu

1331623969_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kelpien käytyä kehässä viimeisenä päätimme lähteä yrittämään sunnuntai-illan laivaan, liput oli varattu maanantai-aamulle. Pirun puolalaiset rekkakuskit, niillä ei kyllä järki päässä pakota. Alle kahdeksankympin rajoituksista ei polskit piitanneet mitään vaan meinasivat päälle ajaa kun rajoitus pieneni. Onneksi Baltian maissa poliiseja näkyy liikenteessä hyvin usein ja rekkojakin pysäyteltiin. Pärnussa käytiin ostamassa evästä ja ajaessa syötiin niin ehdittiin kuin ehdittiinkin laivaan. 22.10 olin luukulla kysymässä mahdutaanko mukaan kun laiva lähti klo 22.30. Onneksi tilaa oli ja päästiin matkaan. Kuninkaantiellä käytettiin koirat ulkona ja syötiin sunnuntain lämmin ateria yöllä noin kello 02.00....

Kolme vuorokautta reissussa, reilut 1700 kilometriä tuli mittariin.

Maanantaina aamupäivällä muutaman tunnin unien jälkeen ryntäsin hakemaan Viggon kotiin. Kauhea ikävä oli pikkumiestä mutta ikävä näytti tulevan heti myös Eijalle ja Edithille kun poika lähti kotiin. En ikinä pysty korvaamaan tätä, pentua en edes olisi antanut kelle tahansa hoitoon. Miljoonat kiitokset Eija, Santtu ja tietenkin Edith <3

Meillä oli huippureissu, kiitos Leenalle loistavasta matkaseurasta ja onnea Tikulle ja Rettalle!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Tänään onkin sitten ollut mielenkiintoinen päivä, kädet on niin puuduksissa ettei mitään särkyvää kannata paljon käsitellä. Tällä reissulla sain myös selän kipeäksi kun yleensä vain niska ja yläraajat kipeytyy. Kaula on ollut kipeä jo parisen viikkoa, tuntuu olevan aika turvoksissakin taas.

Nemi karkasi aitauksesta Viggon ja miun luo etupihalle ja juoksenteli sitten tielläkin. Pistin sen isänsä kanssa pikkuaitaukseen niin siellä se kiipesi katoksen päälle Yllättynyt En kyllä tajua miten.. pois ei itse enää päässyt vaan miun piti se sieltä nostaa eikä ollut ihan helppo homma.